مرور / تجزیه و تحلیل شما نخواهید خوابید
نوشته شده توسط : امیر

گوستاوو هرناندز ، کارگردان اروگوئه ای ، ما را در سال 2010 با «La casa muda» ، یک هیجان انگیز از خانه خالی از سکنه با جدید بودن مفهومی شلیک یک شات در زمان واقعی ، در ما شگفت زده کرد. (در واقع ، همانطور که با بازسازی آمریکایی خود "خانه خاموش" ، که کمتر از دو سال بعد محبوبیت کمتری داشت). حالا در سال 2018 ، او با فیلم سوم خود با عنوان "بدون خواب" وارد می شود ، هرنندز با بودجه ای برابر است که به جریان اصلی سینمای ژانر در اسپانیایی منتقل می شود ، اما نتیجه فاجعه بار است ، بیش از حد مبهم ، مصنوعی و بستگی به ترس و وحشت برای بیدار کردن "ترس بزرگ" برای بیننده ، و بدترین وضعیت حتی حاصل نمی شود زیرا صحنه ها بسیار قابل پیش بینی هستند.

قاب
یک زن در یک آپارتمان در معرض تهدید توسط wraiths ظاهر می شود. بعداً ، متوجه می شویم که او بازیگری است (ماریا زابی به عنوان مارلین) که کابوس ها را تجربه می کند در حالی که هنوز تحت تأثیر کمبود خواب بیدار است که کارگردان صحنه آلما بوهم (بلین رودا) تصمیم گرفته است بیشتر شود. «حقیقت هنری».

ده سال بعد ، در سال 1984 ، نماینده Bohm به بازیگر جوان دیگری به نام Bianca (Eva De Dominici) نزدیک می شود ، که بسیار خوشحال است و از او خواسته می شود در مدت کوتاهی به عنوان شخصیت اصلی در آخرین پروژه ، یک هنرمند را جایگزین کند. از کارگردان نوآور و مشهور در ابتدا او می ترسد كه نتواند پدر بیمار روانی خود را تنها بگذارد (میگوئل آنجل مكیل) ، اما پس از یك فوران خشونت آمیز ، او داوطلبانه با یك موسسه روانپزشکی وارد می شود و وی را برای پذیرش این پیشنهاد آزاد می كند.

این بازیگر جوان به مراکزی می رود که این کار انجام می شود ، پناهندگی متروکه ، که آلما برای قطعه خاص خود انتخاب کرده است. به محض ورود ، Bianca از اینكه شركت كند با همكلاسی خود سیسی (ناتالیا د مولینا) برای نقش اصلی رقابت می كند ، شرمنده است. از یک زن واقعی که ما (سرانجام آن را کشف کردیم) به طرز قتل عمیقی عصبانی شدیم ، سپس قبل از اینکه او و تمام موسسه دچار آتش سوزی شود ، این نمایشنامه را "درام درمانی" نوشت و تفسیر کرد. بازیگر کهنه کار سارا (اوژنیا توابال) ، ناظر آکادمی کروسو (آلمانی پالاسیوس) و فونزو (خوان گیلرا) نیز حضور دارند / پسر دستیار / دستیار / مجری آلما هستند.

Bianca در حالی که رژیم خود را دنبال نمی کند ، خواب های ترسناکی را نشان می دهد که ممکن است جلوه های فوق طبیعی ساکنان کشته شده سابق ، شواهدی از بی ثباتی ذهنی او از ارث بردن از پدرش بترسد ، یا دستکاری های بی رحمانه توسط آلما و شرکت به نمایندگی از «. هنر. »

بله خواهید خوابید
بدون بودجه «خانه بی صدا» دارای یک فضای مرطوب و شوم ، «شما نخواهید خوابید» ، با وجود جهت خوب هنری ، عکاسی و یک محیط پناهنده متروک ، احساس می کند که یک تکرار پیچیده و معدنی از «بازپرداخت» از فیلم های ترسناک از ابتدا این نباید به چشم انداز مشاغل شما آسیب برساند (از آنجا که در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی افتتاح شد و به سرزمین های دیگری مانند اینجا در اروپا فروخته می شود) ، اما انتظار می رود هرنندز در آینده درجه ای از شخصیت خلاق را بازیابی کند ، زیرا این فیلم چیزهای دلخواه را باقی می گذارد. .

البته حداقل ، "شما خواهید خوابید" به همان روشی که مفهوم کار قبلی کارگردان را برای ما به ارمغان می آورد ، برش داده می شود ، که در آن رؤیاها ، توهمات ، جنون و ماوراء طبیعی جدا برای شخصیت های اصلی (و تماشاگر) منابع بهبود یافته تولید قطعاً به محصول جذاب ، به ویژه در سکانس افتتاحیه منجر می شوند ، اما سپس فیلم سخت را برای بلعیدن ، کسل کننده و سنگین رها می کنیم.

منظور از این اعتبار ، به هدر رفتن مدت زمان بیشتری در این فیلم است ، منظور من این است که باید اعتقاد داشته باشم که برخی افراد سالم ، بدون مشکلات بی خوابی ، که بیش از 24-48-72-96 بدون خواب هستند .... ساعت ها بعد از آن ، آیا آنها هنوز هم فوق العاده عالی هستند؟ خواهش می کنم هرکسی که تمام مدت خواب ندیده است ، اول کسی که نمی تواند تحمل کند ، دوم سردرد و خستگی است ، سوم بینی بد دارد ، چهارم فرو می ریزد و ضعف می کند…. و مطمئناً هزار چیز دیگر ، اما برحذر باشید ، آنها این کار را نمی کنند ، آنها جدا از خمیازه کشیدن ، هیچ چیز دیگری ندارند ، حتی یک نشانه دیگر از خستگی انباشته شده ، و بله ، من می دانم که این یک فیلم است ، اما این خیلی زیاد است. مگر اینکه آنها من را از خستگی ، پوشیدگی و پارگی که ظاهراً با آنها روبرو هستند ، بهتر نشان دهند ،

چاپ من
اگر مجبور شدم با چند کلمه حسی را که این فیلم به تماشای آن داشت خلاصه کنم ، این خنده و عصبانیت ، خنده برای برخی صحنه های پوچ و مضحک و قابل پیش بینی است که روی پرده ظاهر می شود و این باعث شده است که من بخندم از خنده "آیا واقعاً این کار را با من می کنی؟" ، و عصبانیت از آنجا که من واقعاً قدرت را در طرح دیدم ، اما به خوبی اجرا نشده است ، من آن را دوباره می گویم ، من عاشق جهت هنری و عکاسی بودم ، اما آن فیلمنامه ای که آنها ساخته اند ، همه چیز نشان داده شده را خراب می کند. واقعاً آرزو داشتم که در پایان فیلم به پایان برسم که آن را دوست داشته باشم ، دلم می خواست ارزش دیدن آن پول را برای دیدنش داشته باشم ، می خواستم ارزش آن را بیش از یک ساعت و نیم که برای دیدن آن خرج کردم ، ارزش داشته باشد اما ناامید و عصبانی شدم.

اطلاعات نهایی
به طور خلاصه ، مسئله این است که "شما نخواهید خوابید" همه اشکال را در تمام اشکال آن تولید می کند. به استثنای پیش نویس که واقعاً علاقه را برانگیخته است ، اولین اقدام بسیار طولانی می شود تا جایی که بیننده را خسته کند ، اوج به طور اغراق آمیز پوچ است ، توضیحی را انتخاب نمی کند. به طور تصادفی همه چیز نشان داده شده را در نظر می گیرد ، با در نظر گرفتن تمام ترسناک های غیرقابل تصور بو و مکانیک ترسناک غیرقابل تصور که پیش از آن است ، این نتیجه ای که به ما ارائه می دهد مسخره است و آن را بالا می برد ... ... مزخرف است .... حماسه ای که این اثر به ما نشان می دهد پیچیده است ، حتی درمورد منطق درونی خود یا بهتر درباره فقدان آن نگران نیست.

شاید مهم نباشد که آیا هرناندز به نوعی وحشت سورئالی که روزگاری دیگران بدست آورده بودند ، دست یافته است ، که در آن زیاده روی قطعات در معرض دید ، نیاز به روایت یا انسجام روانشناختی را پشت سر می گذارد.

اما بدترین حالت "شما نخواهید خوابید" این است که با وجود تمام پتانسیلهای جوی یک آسایشگاه قدیمی که به خوبی توسط تیم طراحی پوشیده شده است ، مانند یک محصول خالی و بدون شخصیت احساس می شود ، بیش از حد دیگر وحشت های اخیر اسپانیا را یادآوری می کند ، فقط حس را تشدید می کند بگذارید خسته شوید.

در پایان ، نتیجه یک فیلم متوسط ​​، اتلاف وقت بی معنی است که مخاطبان را به چالش می کشد زیاد فکر نکنند یا اصلاً فکر نکنند ، بنابراین در حالی که هنوز در حال تماشای صفحه هستند گم نمی شوند. ناامیدی بزرگ ، قابل پیش بینی و پر از کلیشه های ترسناک که بارها و بارها شاهد آن بوده ایم ، اجرای وحشتناک برخی بازیگران با استثنائات Belén Rueda و Eva De Dominici که من شخصاً دوست داشتم .

فیلم های بدتری در نوع خود وجود داشته است. اما به نظر می رسد این اثر بسیار ناامید کننده است ، زیرا می توانست فیلم خوبی باشد ، اگر بیشتر به پارامترهای دیگر توجه داشت ، از جمله دیدن اهمیت بیشتر به نقشه یا انتخاب بیشتر به حالت تعلیق و نه "ترساندن" (برای به نوعی با آنها تماس بگیرید)

نتیجه گیری
ناامیدی بزرگ. علی رغم جهت گیری خوب هنری ، عکاسی و داشتن محیطی خوب ، فیلم قابل پیش بینی و پر از کلیشه فیلم های ترسناک است که بارهای بی شماری از آنها را دیده ایم و فیلمنامه ای پیچیده و بی معنی را به آن اضافه می کنیم.






:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: